Tekst (her)schrijven / Copywriting

Vorige zomer schreef ik een “artist statement” voor een kunstenares die haar verstandskiezen tentoonstelde op een beurs. In dezelfde periode interviewde ik voor een project diverse automotive journalisten en schreef ik een nieuwsbrief over de herinrichting van een woonwijk. Wat ik daar mee wil zeggen? Geen tekst is mij te gek.

Ongeacht het doel van een tekst, leesbaarheid is een must. Door mijn ervaring met het schrijven van zowel zakelijke, wetenschappelijke als commerciële teksten weet ik wat er voor nodig is om een tekst op de juiste manier wat lucht te geven. Ik kijk kritisch naar de inhoud en opbouw en zet waar nodig een sfeerschets of voorbeeld in. Elke tekst is een verhaal dat ik zo goed mogelijk wil vertellen.

Webteksten

Wie ben je en wat heb je me te bieden? Dat is wat mensen willen weten wanneer ze je site bezoeken. Blijft het antwoord te lang uit..klik..weg zijn ze.

Websites vragen om daarom om een duidelijk plan van aanpak. Zowel in beeld als in tekst moet een site de identiteit van het bedrijf uitstralen en tegelijk zo informatief mogelijk zijn. En dat alles in een paar minuten. Go!

Mijn ervaring als copywriter en vormgever helpt mij om het totaalplaatje te zien. Tekst en beeld zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en ik zal die balans altijd kritisch in de gaten houden. Als tekstschrijver zal ik hier een adviserende rol in spelen, maar ik kan in overleg ook een stap verder gaan en tevens de beeldredactie op mij nemen.

Meer over webteksten

Persberichten

Enig idee hoeveel mail er op een gemiddelde redactie binnen komt per dag?

Een goed geschreven persbericht neemt de redacteur zo veel mogelijk werk uit handen en vergroot op die manier de kans dat het verhaal wordt opgepikt.

Meer over persberichten